IMPORTANŢA TRAININGULUI ÎN COMPETENŢE TRANSVERSALE
Zi de zi avem parte de provocări complexe, care ne afectează pe toți atât la locul de muncă, cât și în viață, rezultând clar nevoia de dezvoltare a competențelor la un nivel mult mai ridicat decât până acum. Comunicarea, rezolvarea problemelor, munca în echipă, sau individuală și învățarea continuă sunt printre cele mai importante competențe transversale. Angajatorii își doresc din ce în ce mai mult de la viitorii angajați, dovada că aceștia sunt „pregătiți pentru angajare” și că sunt capabili să demonstreze, pe lângă abilitățile specifice postului, și abilități și competențe transversale.
Dincolo de muncă, abilitățile și competențele transversale sunt importante în relațiile personale și în societatea civilă și ele fac, de multe ori, diferența.
După cum este definit de Clasificarea Europeană a Abilităților, Competențelor, Calificărilor și Ocupațiilor (ESCO), „Abilitățile și competențele transversale sunt abilități învățate și dovedite, care sunt considerate în mod obișnuit ca necesare sau valoroase pentru o acțiune eficientă în aproape orice tip de muncă, învățare sau activitate de viață. Sunt „transversale” deoarece nu sunt legate exclusiv de un anumit context (post, ocupație, disciplină academică, implicare civică sau comunitară, sector ocupațional, grup de sectoare ocupaționale etc.).”